April 7, 2011

Musical Theater


One the things that i like most is watching theater especially musical theater. the first musical theater i watched was Puteri Guning Ledang when i was in form 5. Memandangkan latihan industri aka praktikal aku sekarang ini berdekatan Istana Budaya, maka the latest update and news musical theater yang bakal di tayangkan akan aku tahu. Time lunch akan ku pergi beli tiket dan menempah tempat bagi menonton teater yang dipersembahkan. Terdapat dua teater yang aku tonton iaitu "Terima Kasih Cinta; dan "Teater Tun Mahathir"
kedua-duanya really superb dan menhiburkan. walaupun lambat update dan teater tu pun dah habis dipersembahkan, saja je nak kongsi story.

Tun Mahathir The Musical:
teater yang berkisahkan tokoh negara yang begitu hebat sekali. penceritaan sejak beliau masih kecil hingga dewasa dan meletakkan jawatan sebagai perdana menteri yang ke-4. Teater yang begitu mengasyikkan dan tambahan dengan lagu muzikal yang begitu indah sekali. salah satu lagu yang aku suka masa persembahan tesebut ialah bertajuk "Insan Penakluk" sinyanyikan oleh misha omar. apa yang menyerokkan lagi ialah sewaktu aku menonton teater berkenaan, tun mahathir dan tun siti hasmah juga menonton sekali bersama-sama kami yang lain di istana buadaya tersebut. Begitu indah sekali memori tercipta.


Terima Kasih Cinta:
sekali lagi aku berpeluang menonton teater yang dinanti-nantikan oleh aku dan adikku. yelah kan asyik tengok wayang je time ni lah pula nak tengok teater (dah 5 bulan saya tak tengok wayang-huks). teater yang diadaptasi dari movie Cinta memang berlainan sekali. dengan hanya menggunakan 6 cubicle dapat melahirkan suasana dan tempat yang berbeza. huks i like..siap ada jual cokelat lagi dan ada booth kata-kata cinta..huks


apa-apa pun kepuasan jelas terpancar..hurm still waiting and hope that puetri gunung ledang the musical will 'tayang' balik..huks


No comments: